Kωνσταντίνος Ζέρβας: Οργανωμένος διάλογος για το μέλλον της πλατείας Ελευθερίας

14:5:21 Forum 1

Διεκδικώ από την κυβέρνηση όλα αυτά που έχει στερηθεί η πόλη και το κυριότερο όλα αυτά που αξίζουν οι συμπολίτες μας, τονίζει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας σε συνέντευξή του στην «Π», προσθέτοντας όμως το ενδιαφέρον και οι πράξεις της σημερινής κυβέρνησης και του σημερινού πρωθυπουργού, ειδικά στον τομέα των υποδομών, είναι και πραγματικό, αλλά το κυριότερο, έχει ήδη αποφέρει και τα πρώτα αποτελέσματα.

Αναφέρεται στα χρονοδιαγράμματα για την ανάπλαση της Αριστοτέλους και της Διοικητηρίου, του ξύλινου deck στην παλιά παραλία ενώ για την πλατεία Ελευθερίας κάνει γνωστό πως για το τι τελικά θα γίνει θα αποφασίσει η πόλη μέσα από έναν οργανωμένο διάλογο των κοινωνικών της εταίρων και φορέων.

Συνέντευξη στον Βαγγέλη Πλάκα

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο είπατε πως αυτήν την τριετία η μείωση των δημοτικών τελών φθάνει στο 30%. Υπάρχουν άλλα περιθώρια με δεδομένο πως τα οικονομικά των δήμων είναι επιβαρυμένα;

Η οριζόντια μείωση των δημοτικών τελών κατά 30% για όλους τους πολίτες, αλλά και μία σειρά άλλων μειώσεων με κοινωνική και αναπτυξιακή στόχευση (βλ. νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις, μετρόπληκτες κ.α) αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες μειώσεις σε όλη την Ελλάδα, τουλάχιστον στους μεγάλους δήμους.

Καταφέραμε να μειώσουμε τα δημοτικά τέλη, να στηρίξουμε την κοινωνία και την οικονομία τον καιρό της πανδημίας και παράλληλα να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους συμπολίτες μας.

Είναι ξεκάθαρο ότι παρά την πανδημία, το αυξημένο ενεργειακό κόστος και την πρωτοφανή ρευστότητα, που επιβαρύνει τα οικονομικά του Δήμου θα συνεχίσουμε σταθερά αυτή την προσπάθεια.

Στην ίδια συνεδρίαση αναφερθήκατε στις παρουσίες σας σε κομματικές εκδηλώσεις ή διαδικασίες της ΝΔ, του ΚΙΝΑΛ και του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας πως “θα ελέγχουμε και θα διεκδικούμε”. Τί διεκδικείτε από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό;

Όλα αυτά που έχει στερηθεί η πόλη και το κυριότερο όλα αυτά που αξίζουν οι συμπολίτες μας. Τήρηση χρονοδιαγραμμάτων για τα μεγάλα έργα υποδομής, δίκαιο επιμερισμό των πόρων και αναβάθμιση της πόλης σε όλα τα επίπεδα, ώστε να ανακτήσουμε το πρωταγωνιστικό μας ρόλο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Θέλω όμως εδώ να είμαι απόλυτα δίκαιος: Το ενδιαφέρον και οι πράξεις της σημερινής Κυβέρνησης και του σημερινού Πρωθυπουργού, ειδικά στον τομέα των υποδομών, είναι και πραγματικό, αλλά το κυριότερο, έχει ήδη αποφέρει και τα πρώτα αποτελέσματα. Πάνω όμως από όλους και απ΄ όλα είναι η πόλη και αυτό καθορίζει και τις διεκδικήσεις και τις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις της δημοτικής μας αρχής.

Στην Πλατεία Ελευθερίας βρισκόμαστε κοντά σε λύση; Είπατε πως για το τί θα γίνει θα αποφασίσει η πόλη. Θα γίνει κάποιο τοπικό δημοψήφισμα;

Η πόλη θα αποφασίσει μέσα από έναν οργανωμένο διάλογο των κοινωνικών της εταίρων και φορέων, βασισμένο στα πραγματικά δεδομένα, σε μετρήσεις και με βασικό κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Τι πιο δημοκρατικό και ανοιχτό, από μία μεγάλη οργανωμένη συζήτηση σχετικά με το ζήτημα της Πλατείας Ελευθερίας;

Εμείς πιστεύουμε ότι ειδικά το κέντρο της Θεσσαλονίκης χρειάζεται αντίστοιχες υποδομές. Χωρίς καμία έκπτωση και αλλαγή στην επιφανειακή διαμόρφωση της πλατείας, χωρίς καμία αναδίπλωση ή δεύτερες σκέψεις σε ζητήματα τιμής και μνήμης που συνδέονται με τον τόπο. Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι Πλατεία ή parking.

Το ερώτημα είναι εάν θέλουμε υποδομές, θέλουμε διευκόλυνση των κατοίκων και της αγοράς, εάν θέλουμε δρόμους ελεύθερους από ΙΧ και λιγότερη κίνηση ή όχι. Πως νομίζετε ότι πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν εξαφανίσει τα ΙΧ από το οπτικό πεδίο του αστικού περιβάλλοντος; Χωρίς υπόγεια parking, χωρίς υποδομές;

Σε κάθε περίπτωση δεν αιφνιδιάζουμε κανέναν, δεν λειτουργούμε ερήμην της πόλης, δεν ενεργούμε στην τύχη. Όλα θα γίνουν όπως πρέπει – το εγγυώμαι προσωπικά.

Περισσότερο από έναν χρόνο πριν είχατε ανακοινώσει πως θα είστε ξανά υποψήφιος και πως θα ξεκινήσετε το χτίσιμο της νέας παράταξης. Ξεκινάτε με μαγιά όλους όσοι είναι σήμερα στη διοίκηση και το ίδιο όνομα ή να περιμένουμε εκπλήξεις;

Θα διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας και το 2023 για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις δεσμεύσεις μας, να ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό μας και κυρίως να αναβαθμίσουμε την πόλη με σύγχρονες υποδομές, ολοκληρωμένες αναπλάσεις δημοσίων χώρων και ανθρώπινες γειτονιές.

Να είστε σίγουροι ότι η Θεσσαλονίκη στο τέλος της θητείας μας θα είναι μια πόλη με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και εξωστρέφεια. Είμαστε μια διοίκηση 2,5 περίπου χρόνων και πέρα από την κλασική γραφειοκρατία, τις αργές διαδικασίες και τα εμπόδια που βάζουν οι αρνητές της προόδου και οι επαγγελματίες της μιζέριας, αντιμετωπίσαμε πρωτοφανείς διεθνείς κρίσεις, όπως είναι η πανδημία και ο σημερινός πόλεμος.

Και παρόλα αυτά τα πρώτα αποτελέσματα των παρεμβάσεων και της δράσης μας είναι ήδη ορατά και αδιαμφισβήτητα. Σχετικά με το όνομα του σχεδιασμού νομίζω ότι αυτό είναι το έλασσον. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι εμείς θα απευθυνθούμε σε όλη την κοινωνία, θα κάνουμε ένα προσκλητήριο προς όλους όσους θέλουν πραγματικά να προσφέρουν και θα διαμορφώσουμε ένα καθαρά αυτοδιοικητικό ψηφοδέλτιο.

Και βέβαια, ως οφείλουμε, θα ξεκινήσουμε από όλα τα μέλη της σημερινής διοίκησης, οι οποίοι θα συμμετέχουν εφόσον βέβαια και οι ίδιοι το επιθυμούν και στη νέα μας προσπάθεια.

Αναδείξατε το ζήτημα της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων για τα έργα υποδομής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα σημαντικών έργων που εσείς υλοποιείτε –στο deck και στις αναπλάσεις Αριστοτέλους, Ελευθερίας και Διοικητηρίου; Τι και πότε να το περιμένουν οι Θεσσαλονικείς;

Καταρχήν να επισημάνω ότι σήμερα μιλάμε για χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργων και όχι για εκθέσεις ιδεών.

Deck: Βρίσκεται σε εξέλιξη αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών αυτή τη στιγμή. Μέσα στο 2023 θα υπάρξει ολοκλήρωση των μελετών και δημοπράτηση των έργων. Ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2024.

Αριστοτέλους: Ολοκλήρωση μελετών στις αρχές του 2023, στη συνέχεια δημοπράτηση του έργου. Αρχές του 2024 ξεκινούν οι εργασίες και στις αρχές του 2025 εκτιμώ πως θα έχουμε την ολοκλήρωσή του.

Ελευθερίας: Όλα θα εξαρτηθούν από την απόφαση που θα ληφθεί. Η επιφανειακή διαμόρφωση προφανώς είναι πιο εύκολο τεχνικά και χρονικά ζήτημα – το υπόγειο parking όμως εξυπηρετεί μεγαλύτερες ανάγκες.

Διοικητηρίου: Σήμερα υπάρχει προγραμματική σύμβαση του Δήμου Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό ΑΕ, την Π.Κ.Μ και το Υπουργείο Πολιτισμού. Εκπονούνται οι σχετικές μελέτες από την Εγνατία Οδό και αναμένεται η δημοπράτηση του έργου στα τέλη του 2022. Ολοκλήρωση του έργου στις αρχές του 2025.

Πηγή: Εφημερίδα Πολιτική

 

μείνετε Ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στην email list μας και μείνετε πάντα ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα μας

Μοιράσου το άρθρο