Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας στο Ελλάδα 24: Με συστηματική δουλειά προχωράμε και αλλάζουμε την πόλη

synenteyxi_2

Συνέντευξη στον Παντελή Ζηβόντση

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, λίγες μέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου, ανοίγει τα χαρτιά του στο Ελλάδα 24 και τον Παντελή Ζηβόντση και μιλά για τα μείζονα θέματα της πόλης που κλήθηκε να αντιμετωπίσει.

Ο κ. Ζέρβας κάνει έναν σύντομο απολογισμό αυτών των τεσσάρων ετών και αναφέρει χαρακτηριστικά πως «Η τετραετία που ολοκληρώνεται ήταν μια περίοδος προκλήσεων και δημιουργίας», εστιάζει στο θέμα της καθαριότητας και τις παρεμβάσεις που έγιναν για τη βελτίωση της κατάστασης, ενώ παράλληλα τονίζει και τη σημαντική τουριστική ανάπτυξη που γνώρισε η πόλη αυτή την τετραετία.

Γίνεται λόγος, επίσης, για το Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και για το έργο του Flyover επισημαίνοντας παράλληλα και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν κατά τη διάρκεια των έργων “για να μην παραλύσει κυκλοφοριακά η πόλη στο στάδιο της κατασκευής του”.

Τέλος, το Tiktok έχει την τιμητική του και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης μας αποκαλύπτει την ανταπόκριση που είχαν τα βίντεό του από τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά η συνέντευξη

Κάνοντας έναν απολογισμό της θητείας σας θεωρείτε ότι το αποτύπωμα που αφήνετε στη Θεσσαλονίκη είναι θετικό; Ποια είναι τα πιο σημαντικά έργα που έγιναν επί ημερών σας και τι δεν προλάβατε να υλοποιήσετε;

«Η τετραετία που ολοκληρώνεται ήταν μια περίοδος προκλήσεων και δημιουργίας. Προκλήσεων, γιατί ήρθαμε αντιμέτωποι με τα παράδοξα της απλής αναλογικής -εκλέχθηκα δήμαρχος με 67%, αλλά είχαμε 7 στους 49 συμβούλους στο Δημοτικό Συμβούλιο- την πρωτόγνωρη κατάσταση της πανδημίας -τόσο σε υγειονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο αλλαγών στις εργασιακές συνθήκες- το χακάρισμα, έπειτα την ενεργειακή και την πληθωριστική κρίση. Αυτές ακριβώς τις προκλήσεις μετατρέψαμε σε ευκαιρίες και δημιουργήσαμε τα θεμέλια για τη Θεσσαλονίκη του 2030. Δημιουργήσαμε συνεργασίες, για να διοικήσουμε τον δήμο, και δεν χάσαμε ούτε μία μέρα ούτε μία ευκαιρία. Κάναμε το άλμα στην ψηφιακή μετάβαση με την ψηφιοποίηση 50 υπηρεσιών που προσφέρουμε στον πολίτη.

Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε το μεγαλύτερο τεχνικό πρόγραμμα στην ιστορία του δήμου Θεσσαλονίκης και εξασφαλίσαμε χρηματοδοτήσεις – ρεκόρ 200 εκατ. ευρώ. Τρέχουμε τέσσερα κατασκευαστικά προγράμματα με παρεμβάσεις στις γειτονιές– οδικό δίκτυο, φωτισμός, πεζοδρόμια, ενίσχυση του αστικού πρασίνου- και δρομολογούμε εμβληματικές παρεμβάσεις, όπως η ανάπλαση του άξονα της Αριστοτέλους, η δημιουργία ντεκ στην παλιά παραλία, το νέο κτιριακό συγκρότημα στους πρώην Στάβλους Παπάφη, τα δύο μητροπολιτικής κλίμακας πάρκα στα δυτικά, πέριξ του Μουσείου Ολοκαυτώματος, και στα ανατολικά, στην περιοχή της νοτιοανατολικής πύλης.

Η Θεσσαλονίκη έγινε ελκυστικός τουριστικός προορισμός για επισκέπτες από όλο τον κόσμο αλλά και επενδυτικός προορισμός για εταιρίες κολοσσούς, που έρχονται στην πόλη και δημιουργούν καλά αμειβόμενες νέες θέσεις εργασίας. Είμαι ο τελευταίος που θα ισχυριστεί ότι τα κάναμε όλα τέλεια. Στην καθαριότητα για παράδειγμα χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια, την οποία και κάνουμε».

Ποια είναι η κατάσταση στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης; Τι συμβαίνει με τον ΟΑΣΘ, ποια είναι η ενημέρωση που έχει ο δήμος για τη έναρξη της λειτουργίας του μετρό και πόσο σημαντικό είναι το έργο του Flyover; 

«Στηρίξαμε εμπράκτως τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ακόμη και υπερβαίνοντας τις τυπικές αρμοδιότητες του δήμου Θεσσαλονίκης. Σε μια εποχή που ο ΟΑΣΘ είχε λιγότερα από 200 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης, προμηθευτήκαμε από την αδελφοποιημένη πόλη της Λειψίας 49 λεωφορεία σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή, τα οποία παραδώσαμε στον Οργανισμό, για να συνδράμουμε το συγκοινωνιακό του έργο. Και εδώ όμως θέλω να είμαι δίκαιος.

Το ζήτημα του ΟΑΣΘ δεν έχει λυθεί -μιλάμε για έναν οργανισμό που παραμένει σε καθεστώς εκκαθάρισης εδώ και πέντε και πλέον έτη. Έχω ζητήσει να επιλυθεί αυτή η εκκρεμότητα, έχω ζητήσει δεσμεύσεις ότι θα έχουμε ένα λειτουργικό μετρό, έχω ζητήσει δεσμεύσεις ότι θα αυξηθεί η δύναμη της τροχαίας και ότι θα υπάρξει ένα σχέδιο διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πόλη, εν όψει της έναρξης των έργων για το flyover. Το flyover είναι ένα έργο πολύ σημαντικό, αλλά είναι αναγκαίο να ληφθούν μέτρα, για να μην παραλύσει κυκλοφοριακά η πόλη στο στάδιο της κατασκευής του».

Ένα από τα μείζονα θέματα του Δήμου είναι αυτό της καθαριότητας. Πόσο καθαρή είναι η Θεσσαλονίκη και ποιες είναι οι δικές σας παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης; 

«Οι προκλήσεις στον τομέα της καθαριότητας για μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Θεσσαλονίκη, που αναπτύσσονται τουριστικά, οικονομικά, επενδυτικά, είναι πράγματι μεγάλες. Νέα ξενοδοχεία, νέα καταστήματα εστίασης, μεγάλος αριθμός επισκεπτών δημιουργούν νέα δεδομένα. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο όγκος των σκουπιδιών που καλούμαστε να διαχειριστούμε είναι αυξημένος σε σχέση με το 2019, στην καθαριότητα αναγνωρίζω ότι πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα. Ανταποκρινόμαστε στις νέες προκλήσεις με επέκταση του δικτύου υπόγειων κάδων σε όλες τις γειτονιές.

Εμείς, για πρώτη φορά, εγκαταστήσαμε 59 υπόγειους κάδους στο κέντρο, έχουμε ξεκινήσει ήδη την τοποθέτηση άλλων 75 και έχουμε προγραμματίσει για τους επόμενους μήνες την τοποθέτηση επιπλέον 121. Έχουμε προμηθευτεί 83 νέα οχήματα και περιμένουμε τους επόμενους μήνες άλλα 100. Τοποθετούμε σε όλη την πόλη 1.500 καινούριους κάδους και, παράλληλα με τις προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων, στις οποίες ήδη προχωρήσαμε, έχουμε ζητήσει από την Πολιτεία να μας επιτρέψει την πρόσληψη μόνιμων υπαλλήλων. Παράλληλα, συστήσαμε ειδικά συνεργεία για τη διαχείριση των ογκωδών απορριμμάτων αλλά και ειδικά κλιμάκια με τη συμμετοχή και δημοτικών αστυνομικών, για να υπάρχει έλεγχος σε περιπτώσεις παραβίασης του κανονισμού καθαριότητας.

Η κατάσταση στην καθαριότητα βελτιώνεται και πολύ άμεσα θα είναι ακόμη καλύτερη. Βεβαίως, στην προσπάθεια αυτή θέλουμε τους πολίτες, τους καταστηματάρχες συμμέτοχους».

Το 2019 είχατε θέσει ως στόχο τη βελτίωση των υποδομών και τις αναπλάσεις δημοσίων χωρών. Πόσο ικανοποιημένος είστε από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα;

«Είμαι περήφανος που γειτονιές της πόλης που είχαν δεκαετίες να δουν εργοτάξιο, μπήκαν στον χάρτη των έργων μας. Έχουμε φτιάξει έναν διαδραστικό χάρτη στο thessaloniki2023.gr, που περιλαμβάνει πάνω από 3.000 παρεμβάσεις -εκεί μπορεί καθένας να δει πως δεν υπάρχει δημοτική κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης όπου να μην έχει γίνει έργο.

Η νέα παραλία, η βιτρίνα της πόλης μας, είχε μείνει χωρίς συντήρηση από τότε που παραδόθηκε το έργο. Εμείς σχεδιάσαμε και τρέχουμε την πρώτη σύμβαση συντήρησης και είδαμε να αλλάζει ο φωτισμός, να φωτίζονται σημεία που ήταν χρόνια στο σκοτάδι, να συντηρείται το ντεκ, να λειτουργούν τα σιντριβάνια. Στην Άνω Τούμπα, ένας χώρος που ήταν παρατημένος γίνεται ένα πρότυπο Πάρκο για Όλους.

Την ίδια ώρα οι διανοίξεις, όπως αυτή στην Αγίου Δημητρίου, που ολοκληρώθηκε, ή στη Σόλωνος και στην Ψελλού, που δρομολογούνται, αλλάζουν τον χάρτη της πόλης. Στη Δημητρίου Γούναρη οργανώνεται ένα ανοιχτό κέντρο εμπορίου όπως και στο Καπάνι, την ιστορική αγορά τροφίμων, που διατηρεί την ξεχωριστή φυσιογνωμία του. Νέες παιδικές χαρές, πάρκα τσέπης αλλάζουν την αντίληψη του κόσμου για τον δημόσιο χώρο. Προχωράμε με συστηματική δουλειά και αλλάζουμε την πόλη».

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της Θεσσαλονίκης ήταν να γίνει τουριστικός και επενδυτικός πόλος. Πιστεύετε πως κάτι τέτοιο έχει πραγματοποιηθεί; Τι χρειάζεται να γίνει για την περαιτέρω διαφήμιση της πόλης;  

«Τα τελευταία χρόνια είδαμε εικόνες πρωτόγνωρες στη Θεσσαλονίκη. Μόνο το καλοκαίρι που πέρασε είδαμε 70 κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υπήρξαν μέρες που κατέπλεαν δυο-δυο. Η αγορά είδε υψηλής ποιότητας τουρισμό να μπαίνει στα μαγαζιά είτε τα εμπορικά είτε τα καταστήματα εστίασης. Ενδεικτικό της τουριστικής ανόδου είναι το γεγονός ότι ανοίγουν συνεχώς νέα πεντάστερα ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Ταυτόχρονα βλέπουμε τη Θεσσαλονίκη να φιγουράρει σε διεθνή μέσα, όπως ο Guardian, το CNN Travel, το Time. Την ίδια ώρα μεγάλες εταιρίες -Cisco, Pfizer, Deutsche Telekom, Chubb και πολλές άλλες- επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη και μάλιστα είναι απόλυτα ικανοποιημένες από την απόδοση των εργαζομένων στην πόλη μας. Η δυτική πλευρά της πόλης βλέπουμε να γίνεται το next big thing με μεγάλες επενδύσεις, όπως η ανάπλαση του παλιού εργοστασίου της Fix, ενώ στα ανατολικά η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει τον πρώτο ουρανοξύστη στα Κεραμεία Αλλατίνη.

Και δεν σταματάμε. Αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία προβολής της πόλης σε διεθνείς εκθέσεις και καμπάνιες, κάθε ευκαιρία για διεθνείς επαφές, κάθε ευκαιρία να ακουστεί το όνομα της πόλης στο εξωτερικό. Πρόσφατα κερδίσαμε τον τίτλο της Ευρωπαϊκής Πόλης Αθλητισμού 2024 και διεκδικούμε τον τίτλο της Πρωτεύουσας Έξυπνου Τουρισμού. Πριν λίγες μέρες όλος ο πλανήτης είδε φόρμουλα, είδε το μονοθέσιο της Red Bull στην παραλία της Θεσσαλονίκης σε ένα μοναδικό showrun. Βλέπετε πως δεν σταματά ποτέ η δουλειά για την προβολή της πόλης».

Σας βλέπουμε καθ’ όλη την προεκλογική περίοδο να είστε αρκετά ενεργός στο TikTok. Ποια είναι η αλληλεπίδραση με τον κόσμο μέσω των βίντεο που ανεβάζετε; 

«Είπατε τη μαγική λέξη: αλληλεπίδραση. Είμαι ένας άνθρωπος που κυκλοφορεί συνεχώς στην πόλη, δεν κρύφτηκα ποτέ, αλληλοεπιδρώ συνέχεια με τον κόσμο και χαίρομαι πολύ για αυτό, ακόμα κι αν γίνεται για να μου πει κάποιος τα παράπονά του. Αν δεν ερχόταν να μου μιλήσει ο κόσμος, θα ανησυχούσα. Έτσι και στο Tik Tok μού δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω αδιαμεσολάβητα στον κόσμο, να δουν ακόμα περισσότεροι άνθρωποι ποιος είμαι, να δουν τι κάνουμε για την πόλη. Η επαφή με τον κόσμο είναι αυτή που μου δίνει δύναμη».

Με ποια χαρακτηριστικά συγκροτήσατε το ψηφοδέλτιό σας; Γιατί οι Θεσσαλονικείς να επιλέξουν τον δικό σας συνδυασμό;

«Το ψηφοδέλτιο του συνδυασμού ‘ΝΑΙ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ’ είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας πολλών ανθρώπων, με διαφορετικές αφετηρίες, αλλά με κοινό στόχο και όραμα για την πόλη. Είναι ένα ψηφοδέλτιο ενωτικό, που συνδυάζει τη φρεσκάδα νέων ανθρώπων με την εμπειρία των παλαιότερων. Περιλαμβάνει ανθρώπους από όλους τους επαγγελματικούς κλάδους με κοινό χαρακτηριστικό την έντονη κοινωνική δράση. H Θεσσαλονίκη του 2023 δεν έχει καμία σχέση με αυτή του 2019 ή του 2015. Η πόλη έχει ατζέντα και έχει κάνει σταθερά και ουσιαστικά βήματα μπροστά σε όλα τα επίπεδα. Το διακύβευμα των εκλογών, λοιπόν, είναι ένα: Θα προχωρήσουμε, για να ολοκληρώσουμε αυτή την ατζέντα και να υλοποιήσουμε τα έργα ή θα γυρίσουμε σε ένα παρελθόν μιζέριας, αέναων συζητήσεων και αναβολών;».

 

πηγή: ellada24.gr

μείνετε Ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στην email list μας και μείνετε πάντα ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα μας

Μοιράσου το άρθρο